A rtegek hihetetlenl hasznos dolog a grafikai programokban. Ha ezek nem lennnek, nagyon megneheztenk a dolgunkat. De mirt is hasznosak a rtegek?
Nem szeretnk sokat szvegelni, ezrt inkbb pldkon mutatom meg.
1. Keverkek
1. Vlassz ki egy kpet s nyisd meg!
2. Keress egy "light" - os textrt. (n ezt hasznltam)
3. Msold r az elszr megnyitott kpre
4. Most a jobb feln (ahol vannak az ecsetek, a bdn stb...), keress olyat, hogy "Keverkek md". Majdnem legalul van. (Ha nem ltod, katt a "Rtegintz segdeszkzre)
5. Brmilyek hasznlhatod, de sajna nem mindegyik funkci mutat tl jl a kpen. n ltalban ezeknk a patterneknl a "Kperny"-t v. a "Maximum kiemels"-t szoktam hasznlni. Ha nem tetszik, a pattern erssge, akkor hzogasd a csszkt.
6. Rgeg >> Egyest minden rteggel
2. Mozgs
Ameddig nem vonod ssze a rtegeket, brhova cipelheted ket. A kp jobb sarkba, kzpre, brhova. St! Mg lthatatlann is tudod tenni, ha vletlenl valami nem jtt ssze.
3. Lthatatlan radrozs
Ha egy kpre rmsolsz egy rteget, azzal brmit csinlhatsz. Vegyk azt, hogy rosszul vgtad ki a kpet, s ltszik a httr. Ilyenkor az kell csinlni, hogy veszed a radrt, s szpen kiradrozod. A rtegeknek hla az als rteget fogod ltni!
|